Наверх
Меню
Меню
Мнение эксперта
04/06
Андрій Корнєв. Чи легко бути художником або сценарії життя Артема Толстухіна
5.jpeg
5.jpeg

Андрій Корнєв. Чи легко бути художником або сценарії життя Артема Толстухіна

Андрій Корнєв

 

Чи легко бути художником або сценарії життя Артема Толстухіна 

 

Артем Толстухін, як людина виважена, навряд чи назве себе супервідомим митцем. Однак назвати його неуспішним язик не повертається. Навпаки, його картини є не тільки в Україні але й у таких віддалених від нас країнах, як Китай і Америка, ну, звісно ж, є трохи і в Європі. Живе і працює митець у самісінькому центрі Харкова, ну, правда, не у власній квартирі але в приватність, так би мовити ми не вторгаємось. Чому ж залишається щось, свербить на душі у Артема. Дорого йому все дісталося та й зараз не дешево і, знов таки, справа не тільки в грошах, хоча як без них. А ось так, як вміли тільки ті, хто народився в провінції 1990-х. Це ж тільки здавалося здаля що курортний Крим, звідки Артем родом, це зона «відпочинку і задоволень». Відпочивати, це одно, а виживати в маленькому містечку – зовсім інше. 

Отже Крим 1990-х, це якась химерна мішанина радянського заповідника і сіцілійської мафії. Треба було прибитися до якогось берега, інакше можеш не дожити до того, коли здійсняться твої мрії. Та й з мріями було сутужно. Добре хоч є кампанія, за зразком «гамерикських» фільмів, такі трохи «погані хлопці», дівчата та вино. Фішка Артема Толстухіна була в тому, що коли ніхто поряд з ним художником не був і не мав жодних уявлень про високе мистецтво та й про невисоке, якщо чесно, також, виявилося, що у Артема природний хист для малювання. 

Рік він муштрував себе, готувався як «звір» і йому вдалося поступити до Художнього училища ім. М. Самокиша у Сімферополі. Цей головний художній навчальний заклад в Криму мав славну історію і складне, з огляду на 90-ті, сьогодення. Щоби туди поступити треба було показати себе дуже талановитим або грошовитим. Та Крим має таку особливість, як «польова реставрація». Ні, це не в чистому полі, а навпаки, серед багатовікових культурних шарів, на які така щедра кримська земля. Артем знайшов підробіток у київській фірмі, яка займалася в Криму реставраційними роботами. І ця сторінка в його біографії ще відіграє свою роль.

Під фінал непростого і «багатостраждального» навчання Артем Толстухін вже розумів, що він дійсно хоче малювати але чи достатньо це для того, щоби стати художником. Провінційність, це не хвороба, це відсутність розуміння, що за обрієм є дуже строкате життя. Там, на обрії стояло ще не зрозуміле для Артема і тому таємниче місто Харків з вишем, який «засівав» художниками і дизайнерами гори і доли всього Лівобережжя аж до Криму. 

Навчання у Харківській державній академії дизайну і мистецтв стало вирішальним у всіх сенсах, хоча зараз цей період Артем Толстухін оцінює доволі критично. Але була атмосфера творчості, були не просто друзі, а однодумці, оскільки він більше вчився у своїх однолітків, наприклад Дениса Саражина і Костянтина Лизогуба (обоє ці імені і нині не загубилися у художницькому світі). Вони, за словами Толстухіна, вперше показали йому, що можна суміщати принципи графіки і живопису. Так народився «ДеГраЖ».

Ідея і назва з’явилися ще під час літньої практики, коли розмови про стилі в мистецтві і власні пошуки вилилися в бажання «оформитися» в творче угрупування під назвою «ДеГраЖ». Ця абревіатура увібрала у собі основні прийоми і підходи до творчості: Декоративізм, Графіка, Живопис. В історії живопису поєднання цих трьох «китів», на якому трималося мистецтво початку ХХ століття, члени нового угрупування бачили в модерні. Однак не збиралися повторювати цей стиль буквально, а продовжували працювати над своїми сюжетами, використовуючи основні художні принципи з доробку модерну. 

Перший визнаний успіх до Артема прийшов у першому ж закордонному вояжі, і одразу – Флоренція! Експресивні скетчі з вулиць Флоренції, намальовані художником фломастерами і оброблені на комп’ютері, підкорили журі. А далі… Далі завершення навчання і курс виживання у Харкові для молодого митця. 

Група «ДеГраЖ» спрацювала наочно, адже комуною, гуртом легше вирішити цілу низку організаційних питань, у колективі відчуваєш себе впевненіше, та й звичка постійно бути у художньому колі ще не вивітрилась з часів навчання. Хтось долучався до товариства, когось життя відносило далі, але об’єднання не просто існувало, а заявляло про себе новими і новими роботами і виставками, поки не пройшло майже через всі, існуючі на початок 2000-х років, виставкові майданчики Харкова.

Звісно, нині Артем наростив «м’язи», в його професійному «портфелі» окрім українських здобутків, пленери у Чорногорії, Франції, Голландії; співробітництво з американськими арт-галереями і арт-компанією з Китаю; участь у Шанхайській міжнародній виставці, дві персональні зарубіжні виставки – в США та КНР. У своїй творчості він залишається вірним принципам «ДеГраЖ», та що очікує життєвий «сценарій» далі, неможливо передбачити. А живопис і графіка Толстухіна продовжують розходитися світом і справжню історію створюють саме вони.

 

комментарии
Календарь
ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **